1.1.2016. uvedena podrška za SEPA format

Od 1.1.2016. sve su banke obavezne primiti SEPA format datoteke za elektroničku razmjenu i prijenos podataka s bankom. SEPA standard u Europi je uveden prije nekoliko godina te vrijedi za cijelu Europu.

Taj format omogućuje vam da putem internet bankarstva plaćanje izvršite automatizmom, a ne više ručnim upisivanjem podataka kao do sada.

SEPA će najviše koristiti većim tvrtkama i knjigovodstvima koja rade plaćanja za svoje klijente i koje barataju s velikim brojem računa dnevno.

Primjerice, sa SEPA-om sada možete kreirati datoteku i u vaše internet bankarstvo uploadati velik broj plaćanja, umjesto da pojedinačno ručno upisujete svaki detalj o plaćanju. 

SEPA format također omogućuje da se izvod, tj. popis transakcija svih uplata i isplata po računima dobije u elektronskom formatu. Taj se elektronski format rastumači i rasknjiži u računovodstvu te se zatvore dobavljači i kupci bez ručnog knjiženja. 

Saznajte više o MICRO PROCESS-ovom računovodstvenom softveru.

MICRO PROCESS-ove računovodstvene aplikacije spremne su za SEPA-u

SEPA format preuzimanja izvoda omogućuje vam da iz MICRO PROCESS-ove aplikacije proknjižite taj izvod. 

U sklopu našeg softvera postoje e-računi, tj. digitalno potpisani računi. U okviru aplikacije koja se zove Likvidatura možete preuzeti račune u XML formatu sa servisa e-Račun. 

Ako baratate s velikim brojem računa dnevno, evo kako će izgledati vaš radni proces u aplikaciji Likvidatura:

  1. Tijekom dana unosite desetke računa koje ste primili taj dan.
  2. Definirate kada ćete platiti koji račun: sutra, prekosutra ili neki drugi dan.
  3. Svakog dana pregledavate koje sve račune imate taj dan za platiti.
  4. Odaberite koje račune želite platiti i iz toga napravite datoteku u SEPA formatu.
  5. Učitajte tu SEPA datoteku u vaše internet bankarstvo. Ta datoteka već sadrži sve elemente za plaćanje: naziv kupca, OIB, iznos, PDV. 
  6. Potvrdite plaćanje i računi su plaćeni.

Prednost aplikacije Likvidatura leži u sljedećem: 

  • Kada račun dođe u Likvidaturu, automatski su upisani svi podaci za plaćanje, svi podaci za obračun PDV-a i odbitak PDV-a. 
  • Također ne morate provjeravati podatke na računu tipa naziv kupca, njegov OIB, iznos računa ni koliki je PDV, jer se u aplikaciji Likvidatura automatski rješava i obračun PDV-a. 
  • Kad dokument uđe u Likvidaturu i odloži se, sve zainteresirane osobe (npr. vaš knjigovodstveni klijent ili direktor financija u vašoj tvrtki) dobivaju informaciju o provedenom knjiženju tog istog trena. Kada se račun obradi u Likvidaturi, sve što se tiče tog računa riješeno je te račun možete odložiti u registrator.

Studija slučaja: MICRO PROCESS-ova aplikacija Likvidatura u kombinaciji sa SEPA formatom uštedjela je tvrtki Primorac d.o.o. nekoliko sati ručnog rada dnevno

Naš klijent Primorac d.o.o. odličan je primjer gdje je SEPA format s aplikacijom Likvidatura uvelike olakšao i ubrzao posao. 

U prošlosti je računovodstvo tvrtke Primorac d.o.o. dnevno plaćalo po 100 računa. Svaki dan stizalo je novih 100 računa. Računovođe su te fakture evidentirali u sustav i skoro svaki od tih 100 računa imao je različito dospijeće plaćanja. 

Prije uvođenja SEPA formata klijent je radio ovako: 

  1. Računovođe su trebali pregledati sve račune koji taj dan dospijevaju i odabrati tih stotinjak računa za plaćanje.
  2. Trebalo se prijaviti na internet bankarstvo i ručno upisivati sve podatke za isplatu, jedan po jedan.

Nakon uvođenja SEPA formata, Primorac d.o.o. eliminirao je većinu ručnog rada i ručnog upisivanja. Rad njihovih knjigovođa po pitanju plaćanja računa sad se svodi na tri glavna koraka: 

  1. pregled računa na ekranu,
  2. upload jedne datoteke na internet bankarstvo i 
  3. plaćanje velikog broja računa u par klikova.

Evo kako to detaljnije radi u našoj aplikaciji Likvidatura, u kojoj klijent već na samom početku unosa podataka ubrzava rad:

  1. Osoba koja unosi račun u sustav, u jednom malom segmentu unosi i podatke za isplatu (iznos i rok plaćanja). 
  2. Kad dođe dan dospijeća, stvori se zbrojni nalog u kojem je pregled svega što treba taj dan ići na plaćanje. S tog popisa uklonite račune koje ne želite platiti, ili dodate one koje želite danas platiti. 
  3. Kad je popis sređen, kroz internet bankarstvo dostavite taj zbrojni nalog i u jednom trenu se učita neograničeni broj računa za plaćanje. 
  4. Potvrdite nalog (i potpišite ga ako vaša banka tako zahtijeva). 

Saznajte više o MICRO PROCESS-ovom računovodstvenom softveru.
 

Pogledajte MICRO PROCESS-ove proizvode i rješenja

Proizvodi i rješenja

MICRO PROCESS © 2016